15. júna 2013

Jahodová torta s čoko korpusom


Táto tortička je venovaná mojej maminke. Robila som jej ju k narodeninám. Je ovocná a ľahučká. Je to taká skutočná letná tortička. Čokoládový korpus skvelo dopĺňa jahôdky.  

Korpus:
60g hladkej múky
30g kakaového prášku
soľ
4 vajíčka
100g kryštálového cukru
40g roztopeného masla
1 čajová lyžčika vanilkového extraktu (alebo vynechajte extrakt a namiesto 100g cukru dajte 60g vanilkového cukru a 40 kryštálového cukru)
1 lyžička kypriaceho prášku

Krém:
400ml šľahačky (čo najtučnejšiu- ja som dala tú od Rami)
350g ovocia (ale ak máte viac kľudne pridajte čím viac tým lepšie- ja som mala jahody ale ak máte maliny dajte kľudne tie)
2 vanilkové cukry
4 plátky želatíny ak nemáte dosť tučnú šľahačku


Sirup:
2 lyžice jahodového džem (ale také poriadne kopcovité)
1-2 lyžicu rumu (ja som skrátka odliala ale určite to bolo viac ako jedna)
4 väčšie jahody

Niečo naviac:
Zopár jahôd ktoré poukladáme pokrájané na korpus. 


Postup:

Rúru predohrejeme na 170 stupňov a tortovú formu (20cm) vysteliem papierom na pečenie. Múku, kakao, soľ a kypriaci prášok preosejeme a odložíme si na neskôr. 
Do horúceho kúpeľa dáme vajíčka a cukor a šľaháme aspoň 5 minút. Potom vytiahneme misku z kúpeľa a šľaháme aspoň 7minút. Preosiatu múku s kakaom a prdopečom pomali zmiešavame do vaječnej hmoty. Ale naozaj veľmi opatrne. Pomali do korpusu zamiešame rozpustene maslo a rýchlo to prelejeme do formy a dáme do trúby. Je dôležité aby Vám pena nespadla preto dodržujte postup a snažte sa pripraviť čo najviac vecí dopredu, až na penu :).
Keď nám korpus vychladol, prekrojíme ho. Džem, rum, a pokrájané jahody vložíme do kastróliku a dáme na sporák. Zahrievame až sa nám to všetko pekne spojí a jahody zmäknú (trošku im pomôžeme a trošku ich potlačíme). Z džemíku odoberieme tak 1/4(ak používame verziu so želatínou: želatínu si dáme do vody napučať. Želatínku dáme do odobraného džemu). Džem rozotrieme na oba korpusy a poukladáme jahôdky(ale nemusí byť). 
Vyšľaháme šľahačku, rozpučíme jahody a opatrne ich zamiešame do šľahačky. Na záver zamiešame odloženú časť džemu do šľahačky. Jahodovú šľahačku natrieme na spodný korpus priložíme druhý korpus a potrieme celú tortu šľahačkou, ktorá nám zostala. A šupneme tortičku stuhnúť do chladničky.

Dobrú chuť

K :)

Zdroj: Janger. Trošku som si ju ale upravila.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára