17. augusta 2013

Ríbezlový cheesecake- brownie


Túto mňamku som mala v hlave odkedy som ju videla u Lucky na bloggu. Pôvodne recept je z Hummingbird Bakery. Vydržala som to asi 2 týždne a rovno som ho urobila. Akurát, že v pôvodnom recepte sú namiesto ríbezlí maliny. Ale ja som mala v chladničke ríbezle tak som dala tie, krásne koláčik osviežili.
Skúste to kľudne s malinami určite to bude aj tak veľká bomba :). 

Ingrediencie:
Brownie:
200g tmavej čokolády
200g masla
120g cukru (v pôvodnom recepte je 250g) 
3 vajcia
110g hladkej múky

Cheesecake:
400g krémového syra (Philadeplhia)
100g práškového cukru (v pôvodnom recepte bolo 150g ja som dala 50g vanilkového a 50g klasického)
1/2 lyžičky vanilkového extraktu
2 vajcia

Nabudúce keď budem piecť tento cheesecake určite budem dávať tak 600g syra.

Ríbezľová vrstva:
300ml šľahačky
100g cukru
150 ríbezlí

Nabudúce dám jednu šľahačku: 250ml. To bude určite stačiť.

33x23cm forma/pekáč
170°C

Postup: 

Trúbu si predohrejeme na 170°C. Pekáč 33x23 vyložíme papierom na pečenie. 
Brownie: Čokoládu rozpustíme vo vodnom kúpeli. Zatiaľ si vyšľaháme maslo s cukrom. Postupne zašľaháme po jednom vajíčka. Pridáme múku a nakoniec zamiešame čokoládu. Cestíčko vylejeme na plech a pekne to tam rozotrieme čo najviac do roviny :). Mne to teda moc nešlo.
Cheesecake: na najnižšej rýchlosti vyšľaháme syr s cukrom. Pridáme vanilkový extrakt, vajíčka zašľaháme po jednom. 

Keď je zmes hladká nalejeme ju na brownie a dáme do trúby. Pečieme 35-40minút (kontrola správnosti: na boku pevné a v strede sa ešte trošku trasie). 
Koláčik dáme do chladničky vychladnúť. Pred podávaním ešte vyšľaháme cukor s ríbezľami. Vyšľaháme šľahačku a opatrne do nej zamiešame ríbezle. Šľahačku navrstvíme na koláčik a dáme ešte na chvíľku schladnúť. A krájame.

Dobrú chuť
K :)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára