5. apríla 2014

Čokoládovo- datkový koláčik



Koláčik parí do jednoznačne do kategórie "nepečené koláčiky". Trošku mi pripomína svojou konzistenciou čokoládovú penu spolu s datľovú tortičkou, ktorú som robila minulý mesiac. Toto ale rozhodne nie je žiadna ľahká letná mňamka :), ale poriadna čokoládová mňamka :), z ktorej nezjiete na posedenie viac ako 2 kúsky.


Ingrediencie:
115g masla
225g keksov (mne sa tu páčili čokoládové)
4 lyžičky sušeného zázvoru (pre istotu dajte len 2 a ochutnajte. Ja mám veľmi rada chuť sušeného zázvoru ale pre niekoho to nemusí byť to pravé)
50g piškótového korpusu (ja som dala trošku suchšie Madlenky, ale myslím, že by to malo byť ok ak dáte piškóty)
80ml pomarančovej šťavy alebo pomarančového džúsu 
115g vykôstkovaných a pokrájaných datlí
25g pokrájaných orechov
175g tmavej čokolády
300ml šľahačky

20cm formu na korpus

Postup:

Keksi dáme do kuchynského robota a zmixujeme na jemno. V miske ich zmiešame s maslom a zázvorom. Ja som mala aj maslové aj čokoládové keksíky tak som ich tu použila. Vypracujeme cestíčok, ktoré povtláčame do koláčovej formy s priemerom 20cm a dáme do chladničky tak na 20 minút. Cestíčko je super dobre sa s ním pracuje nie je suché a nedrobí sa :). Piškótový korpus (v mojom prípade Madlenky) pomrvíme v rukách a zalejeme 60ml pomarančového džúsu, necháme vsiaknuť. Ďatle dáme do malého hrnca, zalejeme ich zbytkom pomarančového džúsu a necháme ich chvíľku postáť. Pomali ďatličky zahrievame (necháme ich celé obaliť džúsom- džús sa vsiakne a ďatličky budú ešte lepivejšie a jemnejšie), pridáme rozmočený korpus a orechy, premiešame a odstavíme. Žiaruvzdornú miske postavíme na hrniec s vriacou vodou. Do misky dáme roztopiť čokoládu spolu s 60ml šľahačky. Zbytok šľahačky vyšľaháme na pevnú šľahačku. Do šľahačky opatrne zamiešame vychladnutú čokoládu, pridáme ďatle s hmotou z korpusu a orechov. Opatrne premiešame a naplníme plnkou vychladnutý korpus. Koláčik dáme do chladničky na pár hodín. A papáme :).
         
Dobrú chuť
K :)  

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára