28. apríla 2014

Kokosová torta


Kokosová tortička je naozaj dosť kokosová :). Kombinácia krému mascarpone a kokosového mlieka je veeeeľmi dobrá. Niekomu to možno spolu s piškótovým cestom bude stačiť, ale ja ku kokosu nutne potrebujem limetku. 
Nezabudnite pri príprave cesta, že je to veľmi citlivé piškótové cesto. Tak pri jeho príprave sa nesmiete nikam ponáhľať, ako teda chcete vláčne. Ak sa budete len trošku ponáhľať bublinky ujdú z cesta a cesto bude tuhé. A to už sa nedá zachrániť. Čiže po---ma.....................li..............................čky :)

Ingrediencie:
6 vajíčok
150g práškového cukru
70g kokosovej múčky
55g  roztopeného masla

Krém:
250g mascarpone
5 lyžíc kokosového mlieka (kľudne pridajte ak máte radi kokos)
20g práškového cukru
150g šľahačky
2 limetky
kokosová múčka na posypanie
prípadne Malibu 

20cm forma na korpus
180°C

Postup:
Trúbu predohrejeme na 180°C. Pripravíme si 3 formy s priemerom 20cm. Na spodok každej dáme papier na pečenie (obkreslite si spodok formy na papier ceruzkou a potom to podla náčrtu vystrihnite). Ja mám iba jednu formu, tak som to robila na 3 krát. Na jeden šup som to riskovať nechcela. Napíšem postup pre 3 formy, ak to budete robiť ako ja tak len množstvo delte 3.
Postavíme si väčší hrniec s vodou na sporák a zapneme na najväčší stupeň. Do žiaruvzdornej misky dáme vajíčka a cukor. Šľaháme až dokým sa nevytvorí hustá pena ako keby sme šľahali bielka, len bude žltá :). Penu odstavíme a opatrne do nej miešame múku s kokosovou múčkou. Nejde o miešanie iba penu nadvihujeme, ako po lyžiciach pridávame múku s kokosom. Penu rozdelíme do 3 pripravených foriem a pečieme 20-25minút. Ak to robíte ako ja postupne, tak si korpus nepripravujte naraz, ale najskôr prvú dávku- upečieme, pripravíme druhú dávku a upečieme, tretiu dávku a upečieme.
Na krém si vyšľaháme mascarpone, kokosové mlieko, cukor, šťavu z jednej limetky a kôru z 2 limetiek (ochutnáme ak to potrebuje kľudne pridajte ešte šťavu z polky limetky). V inej miske vyšľaháme šľahačku a jemne ju zamiešame k mascarpone. Korpusy si môžme pokvapkať limetkovou šťavou (, alebo Malibu) a potrieme každý krémom. Korpusy naskladáme na seba, potrieme zvyšným krémom, ozdobíme kokosom a limetkovou kôrou.

Dobrú chuť
K :)
       


Tento kúsok zostal na druhý deň večer :).

1 komentár:

  1. V recepte na cesto nie je spomenutá múka, až pri príprave sa hovorí o múke. Tak koľko múky tam vlastne ide?

    OdpovedaťOdstrániť