3. júna 2014

Swarzwaldská torta


Klasická Swarzwaldská torta by mala byť určite celá potretá šľahačkou ja viem. Ale mne sa takto páčila viac :). K tejto tortičke určite patrí Kirsch, ale u nás sa nič také nenašlo a nakoniec to bolo aj dobré. Šťavičku som nakoniec vyrobila z vody z višní a červeného vína. Je skvelá. Moja má trošku svetlejší korpus ako by som si predstavovala, ale v mojom recepte som to už opravila. Takže mali by ste mať korpus o dosť tmavší. 
Tortička nepotrebuje stáť v chladničke celú noc. Stačí ju tam dať na hodinku pred podávaním. Ak by ste chceli potrieť celú tortu šľahačkou je jej v recepte dosť na potretie celej torty. Kľudne ju posypte celú kakaom alebo obložte čokoládovými stružlinkami. 

Ingrediencie:
6 vajíčok (bielka a žĺtka zvlášť)
štipka soli
180g cukru
2 lyžice vanilkovej extrakt
300g self-raising múky ak nemáte použite hladkú múku a pridajte do nej prášok do pečenia
6 lyžíc kakaa (ak ju chcete mať svetlejšiu dajte menej u mňa na fotke vidíte 3 lyžice, kľudne si farbu odkorigujte keď budete pridávať kakao k múke)

Krém:
400g višní + šťavy (zaváraných ak máte čerstvé namočte ich na 2 dni do červeného vína)
2 lyžice cukru (ja rada používam do šľahačky vanilkový potom už nedávam vanilkovú extraktu)
2 lyžice škrobu
600ml šľahačky
2 lyžičky vanilkového extraktu
2-3 lyžice červeného vína 

26cm forma na korpus
200°C


Postup:

Trúbu predohrejeme na 200°C, tortovú formu vo veľkosti 26cm vystelieme papierom na pečenie (základňu).
V miske vyšľaháme bielka spolu so soľou. Postupne pridávame cukor a vyšľaháme ich na pevný sneh. Po jednom prišľahávame žĺtka a vanilkový extrakt. V inej miske preosejeme múku s kakaom. Podľa toho ako chcete mať korpus tmavý pridajte, alebo dajte menej kakaa. U mňa na fotke je korpus v ktorom sú 3 lyžice kaka. Podľa mňa by mal byť ďaleko tmavší. Kakao spolu s múkou opatrne zamiešame do vaječnej peny. Cesto dáme do pripravenej tortovej formy a dáme piecť, malo by to trvať zhruba 20- 25minút. Upečený korpus necháme vychladnúť a rozkrojíme na 3 časti. 

Krém:
Ak máme zavárané višne:
Scedíme vodu z višní a dáme do kastróliku, pridáme víno a trochu povaríme. Pridáme škrob a miešaním ho rozpustíme v šťave, miešame do zhustnutia. Na záver pridáme na chvíľku višne a zamiešame, aby sa dobre obalili.  Ja som mala dosť šťavy, ešte pred pridaním škrobu som si každý s korpusov trochu popolievala šťavou. Takto zkustnutú šťavičku s višňami odstavíme a necháme úplne vychladnúť. Ak si nie ste istý množstvom šťavy, pred pridaním škrobu môžte korpusy popolievať zhustnutou šťavou. Budete ju potrebovať už len na pokvapkanie vrchu.
Ak používame čerstvé višne:
Višne si na pár dní namočíme do červeného vína, ktoré trochu zriedime s vodou. Višne spolu s vínovou vodou trošku dosladíme podľa potreby a podľa vašej chuti a dáme do kastróliku na sporák. Na miernom zahrievame do zmäknutia višní. Raz za čas premiešame. Nakoniec pridáme škrob (kľudne si ho predtým rozmiešajte v troche vody, ako keď sa robí puding), miešame do zhustnutia.

Šľahačku vyšľaháme s vanilkovým extraktom a cukrom. Višne rozdelíme na 2 časti a trošku si odložíme na ozdobenie na vrch.
Šľahačkou potrieme prvý korpus a poukladáme naň jednu časť višne ak chcete môžte to ešte posypať kakaom. Položíme druhý korpus (ak vidíme, že nám zostalo dosť šťavy môžme nou potrieť suchý korpus), na ktorý dáme šľahačku, na ňu naukladáme višne aj so šťavičkou a položíme naň 3 korpus. Ten rovnako potrieme šľahačkou, ak chcete kľudne potrite šľahačkou celú tortu, a poukladáme pár višní, ak chcete namiesto višní môžte posypať tortu kakaom.       

Dobrú chuť
K :)





Inšpirácia: Classic Baking

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára