6. augusta 2015

Broskyňovo mandlový Tart



Broskyňová sezóna je v plnom prúde a ja som upiekla iba jeden broskyňový koláč (Broskyňový Tart s mandľovou mrveničkou). A tak som to čím skôr chcela napraviť. Zalovila som v mojom čarovnom zošitku a objavila som tento skvelý recept. Trošku som ho pomenila a hneď upiekla. Pridala som citrónovú trávu do pokrývky broskýň, ale to nemusíte. Ak chcete kľudne do nej pridajte kôru z jedného citrónu. 
Tento recept je veľmi univerzálny kľudne broskyne nahraďte marhuľkami, slivkami alebo iným ovocím. Bude to určite veľmi dobré.



Ingrediencie:
Krehké cesto:
200g hladkej múky
10g cukru
140g studeného masla
kôra z jedného citrónu
4 lyžice studenej vody
Náplň:
4 broskyňe
100g krupicového cukru
1 vanilkový lusk
2 lyžice Amaretta  

75g masla
70g hnedého cukru
1 vajíčko
80g mandlí (pomletých)
2 lyžičky citrónovej trávy (korenie nie celú citrónovú trávu)

2 lyžice broskyňového džemu (kľudne nahraďte marhulovým)
opečené mandle na dozdobenie

24cm koláčová forma
190°C- 180°C


Postup:

Do kuchynského robotu dáme múku, cukor, studené maslo a spracujeme na mrveničku. Pridáme vajíčko a kôru z jedného citrónu a rýchlo spracujeme. Pridáme vodu a spracujeme na cesto. Cesto zabalíme do fólie a necháme v chladničke stuhnúť aspoň pol hodinku. 
Medzitým si pripravíme broskyne: 
Trúbu zapneme na 190°C. Broskyne nakrájame na štvrťky a dáme do zapekacej misky kožou hore a pokvapkáme Amarettom. Vanilkový lusk nožom prerežeme. Cukor s vodou a vanilkovým strukom privedieme k varu a necháme cukor úplne roztopiť. Cukrový rozvar nalejeme spolu s luskami cez broskyne a dáme do trúby zhruba na 20 minút, kým broskyne nezmäknú. Broskyne dáme na tanier a necháme ich odkvapkať a vychladnúť. 
Kým nám broskyne vychladnú pripravíme si prikrývku na broskyne:
Maslo s cukrom vyšľaháme do svetlej peny. Pridáme vajíčko a zašľaháme. Pridáme mandle a citrónovú trávu a zašlaháme. Kým si pripravíme koláč strčíme prikrývku do chladničky. 
Cesto na kuchynskej fólii vyvaľkáme a prenesieme do formy. Poriadne ho popritláčame k okrajom. 

Trúbu zapneme na 190°C. Cesto popicháme vidličkou, prikryjeme papierom na pečenie a posypeme fazuľou (, alebo ryžou). Pečieme 10 minút a odokryjeme. Pečieme odokryte ešte 5 minút a vytiahneme z trúby. Vychladnuté broskyne poukladáme na cesto a prikryjeme pokrývkou. Trúbu stiahneme na 160°C. Tart dáme do trúby a pečieme 30minút do zlatohneda.
V kastróliku zahrejeme džem spolu s lyžicou vody. Upečený tart vytiahneme z trúby a prenesieme na mriežku. Mašlovačkou potrieme vrch horúcim džemom a necháme celé vychladnúť. 
Tart posypeme opečenými plátkami mandlí a podávame.    

Dobrú chuť
K :) 



Inšpirácia: BBC good food

2 komentáre:

  1. Škoda, že jsme domácí broskve už spotřebovali (na džem, snědli apod). Vypadá kouzelně. :) Právě u mě na FOODblogu probíhá Summer GiveAway o dva velké oleje společnosti Bohemia Olej. Budu ráda, když se zúčastníš! Corculum♥ Oleje se do kuchyně vždycky hodí. :) Měj se krásně! Š.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jeeeeej. Ja viem tvoj blog mam ulozeny a chodia mi od teba novinky :). Chcela som sa prihlasit len som to zatial nestihla. Ale urcite sa zapojim :).
      Odlož recept na zimu aj so zaváranými to bude dobre :).

      Odstrániť