23. októbra 2015

Tekvicový Brownies / Pumpkin Cookies


Na blogu mám celkom slušnú zbierku Tekvicových receptov. Ale tento Brownies je jednoznačne môj najobľúbenejší (aj keď nie som si úplne istá, lebo Pumpkin Cheesecake Koláč je tiež neskutočne dobrý) a rozhodne sa u nás doma bude piecť pravidelne, každý rok. 
Skvelá kakaová Brownies vrstva a na nej tekvicová cheesecake vrstva, ktorá je nesmierne lahodná a voňavá. Vrch je pokrytý trochou cesta, s ktorým som urobila swirl (vlnovku). Tomuto koláču ja hovorím slušná prezentácia jesene. Poriadna silná kakaová vrstva (ako inak) v kombinácii s voňavou tekvicou. Čo lepšie prezentuje jeseň ako Hokkaido tekvica? 
A ešte mi tu chýba klasický tekvicový tart/ koláč a moja zbierka bude kompletná. Aj keď aj muffinčeky by boli zaujímavé .... . Tak uvidíme čo bude nabudúce :). 

Ingrediencie:
Brownies:
165g roztopeného masla
120g cukru
2 lyžičky vanilkového extraktu
2 vajíčka
60g hladkej múky
60g kakaa
štipka soli
2 lyžičky škorice

Cheesecake vrstva:
230g cream cheesu
1 vajíčko
50g práškového cukru
30g hladkej múky
120g tekvicového pyré
1 lyžička vanilkového extraktu
2 lyžičky tekvicového korenia (recept nájdete tu)

plech 18x27cm
175°C

 

Postup:

Trúbu zapneme na 175°C, plech vystelieme papierom na pečenie. 
Do misky nalejeme roztopené maslo, pridáme cukor, vanilkový extrakt a zašľaháme aby sa všetko dobre spojilo. Po jednom prišľaháme po jenom vajíčka. Do inej misky preosejeme múku, pridáme kakao, soľ a škoricu. Postupne zamiešame sypké ingrediencie do mokrých. 3/4 cesta dáme na plech. 
Cheesecake vrstva: všetky ingrediencie dobre spolu zamiešame. 
Na cesto dáme cheesecake vrstvu a na ňu dáme zbytok cesta. Nožom urobíme swirl (ťaháme nôž z hore dole a urobíme vlnovku).  
Koláč dáme do trúby a pečieme zhruba 40 minút. Je to upečené ako je vrchná vrstva pevná. 

Dobrú chuť
K :)



Zdroj: jo cooks

3 komentáre: