18. decembra 2015

Mäkké perníky


Doteraz každý rok som 3 dni pred Vianocami piekla ako o preteky. Nie som fanúšikom pečenia mesiac dopredu a tak som sa to snažila stihnúť za 3 dni tesne pred Vianocami. Na Vianoce som potom ležala na sedačke s uboleným chrbátom, s tanierom plným dobrôt na stole a kakaom v ruke a pozerala rozprávky. Úsmev od ucha k uchu a neskutočne šťastná. Žiaľ tento pečúci maratón ma tento rok obíde. Budem rada ak upečiem Labky, Orechy a Truffles.  
Tento rok, ako každý rok, som upiekla aj niečo trošku iné okrem tak povediac povinnej klasiky (viď. vyššie). Tieto perníčky krásne voňajú a sú mäkké :), spolu s čokoládou no mňam. Samozrejme nemusíte ich namáčať v čokoláde, ale pre mňa to bola jediná možnosť, keďže je to rýchle. Samozrejme čokoládu mám radšej ako bielkovú polevu.  

Ingrediencie:
85g masla
80g hnedého cukru
2 lyžice medu
275g hladkej múky
2 lyžičky zázvoru (sušeného)
1,5 lyžičky Tekvicového korenia
1 lyžička sódy bikarbóny
1 vajíčko
200g čokolády

klasický plech
180°C


Postup:

Do kastróliku dáme maslo, cukor a med, zahrievame na strednom stupni dokým sa maslo a cukor rozpustia (zhustne to a zmení sa farba na žlto- hnedú). Kastrólik odstavíme a necháme vychladnúť. 
Všetky sypké ingrediencie dáme do väčšej misky, do stredu dáme prešľahané vajíčko (stačí vidličkou) a maslovo- karamelovú hmotu. Všetko dobre spracujeme na kompaktné, voňavé cesto.  Hotové cesto zabalíme do kuchynskej fólie a dáme aspoň na hodinu do chladničky.
Trúbu zapneme na 180°C a plech vystelieme papierom na pečenie.
Vychladnuté cesto rozvaľkáme na 5mm hrúbku a vykrajujeme kolieska. Ja som použila 5cm formičky. Perníčky ukladáme na plech vystlaný papierom na pečenie. Perníčky sa nebudú pri pečení veľmi zväčšovať tak ich môžete dať bližšie k sebe. Pečieme zhruba 10 minút, kým nám perníčky pekne zozlatnú. Perníčky necháme vychladnúť. Medzitým vo vodnom kúpeli rozpustíme čokoládu. Do čokolády namáčame perníčky a necháme na mriežke stuhnúť.

Dobrú chuť
K :)


  

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára