1. novembra 2016

Koláč s jahodovým džemom a mrveničkou


Ďalší jesenný koláčik je na svete. Tiež máte po lete toľko džemov? Ja mám ešte z predchádzajúceho leta a tak sa snažím ich postupne minúť. Ani neviem ako ma napadlo dať džem do koláča (teda inak ako pod krém na torte, alebo v mrežovníku pod mriežku) ale musím povedať, že mi to veľmi chutí. Dodáva to nový rozmer koláču. Nové obzvláštnenie, nikto to nečaká :). 
Skvelý jesenný chlebíček ku káve (na raňajky, k telke, prakticky hocikam do vane neodporúčam). Veľmi šťavnatý a voňavý. Tá maslová vôňa je priam neuveriteľná.  A nezostáva len pri vôni, hneď ako zakusnete, už len to prvé sústo je ňou úplne pohltené. Hneď za maslovou chuťou nasleduje chuť jahodového džemu, ktorého ako vidíte je tam vážne dosť :). Samozrejme som opäť použila moju obľúbenú mrveničku s Muscovado cukrom a mandľami, ktorá dodáva voňavú a zároveň chrumkavú bodku za týmto jesenným koláčikom 
Ingrediencie:
125g hladkej múky
50g práškového cukru
2 zarovnané lyžičky prášku do pečiva
štipka soli
160g roztopeného masla
1 lyžica medu
100 mlieka
1 veľké vajíčko 
pol pohára džemu

Mrvenička/Posýpka:
85g roztopeného masla
50g hnedého cukru (odporúčam typ muscovado, má famóznu melasovú chuť a vôňu)
1 lyžička škorice 
hrsť mandľových lupienkov (podľa chuti)

Chlebíková forma (dĺžka 25cm- odporúčam. ja som dala 30cm a abol nižší ako by sa mi páčilo)
180°C


Postup:

Trúbu zapneme na 180°C a formu vystelieme papierom na pečenie. Maslo dáme do malého kastróliku a roztopíme. Odstavíme a necháme vychladnúť. Do nie veľmi vychladnutého masla zamiešame lyžicu medu a necháme rozpustiť. Do vychladnutého masla pridáme mlieko spolu s vajíčkom a zamiešame aby sa všetko spolu spojilo. 
Do misky preosejeme múku s práškom do pečiva a soľou. Do sypkých ingredienciii zamiešame mokré ingredienie. 
Všetky ingrediencie na posýpku dáme do misky a rukou spracujeme na mrveničku.
Cesto nalejeme do pripravenej formy. Do stredu cesta dáme džem (ja som ho mala trochu moc tuhý tak som si ho predtým trochu roztopila v hrnci). Na vrch koláča namrvíme mrveničku :) a dáme do predohriatej trúby piecť zhruba 45 minút.

Dobrú chuť
K :)



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára